FAQ’s
Wat kost een benchmarktraject?
Een benchmark laten maken door Packtrader kost niets. Het is een service. Wij berekenen nooit kosten aan de opdrachtgever. Ook wanneer de opdrachtgever ervoor kiest om geen zaken met Packtrader te doen betaal je niets.
Wie bepaald de opdracht?
De opdracht waarmee Packtrader richting het eigen netwerk gaat wordt bepaald door de opdrachtgever. Uiteraard bespreken we wel samen met de opdrachtgever of de opdracht realistisch is. Bijvoorbeeld; een opdracht die bestaat uit het realiseren van een financiële besparing van 75% is niet realistisch.
Zo’n opdracht nemen we dus ook niet aan.
Ben ik, als opdrachtgever, verplicht om het advies van Packtrader over te nemen?
Nee. De opdrachtgever is vrij om niet met de voorgestelde partners te werken. De opdrachtgever krijgt pas te horen welke partner van Packtrader aan de opdracht heeft voldaan zodra de opdrachtgever aangeeft akkoord te zijn.
Wat gebeurd er met mijn prijs als Packtrader minder volume heeft?
Niets. De prijs die je betaald voor jouw producten en het totaalvolume dat Packtrader bij partners uit het netwerk onderbrengt zijn niet gekoppeld. Het heeft dus geen enkele invloed.
Word ik direct aan de partner gekoppeld?
Alleen als je dat wilt. De partner zal zich in ieder geval aan je voorstellen maar we hebben ook opdrachtgevers die het contact liever via Packtrader laten verlopen.
Benchmarken jullie ook folie, karton, tape en pallets?
Absoluut. Binnen ons netwerk beschikken wij over de beste leveranciers voor deze producten.
Wat kan Packtrader betekenen als ik de producten al bij een producent inkoop?
Heel veel. Wij kennen de markt van de etiketten, linten en etikettenprinters beter dan wie dan ook. Wij zien geregeld dat opdrachtgevers die zaken doen met producenten veel meer betalen voor hun producten dan marktconform is. Gerealiseerde besparingen van meer dan 20% zijn echt geen uitzondering.
Verkoopt Packtrader etiketten, linten, printers, print & apply en etikettensoftware?
Nee. Wij voeren in opdracht kosteloos een benchmark uit op deze producten. Vervolgens selecteren we een aantal partners uit ons netwerk die op basis van hun waarde propositie het best aansluiten op de eisen van onze opdrachtgever. We tonen in een benchmarkrapport keurig en overzichtelijk op welke punten de geselecteerde partners uitblinken. Het is vervolgens aan onze opdrachtgever om te besluiten of er een koppeling plaatsvindt tussen hem en de geselecteerde partner.